fredag, mars 26, 2010

Tack så mycket

Jag är så fruktansvärt trött på Igor just nu. Hans skällande har jag bestämt mig för att ignorera på sistone, det rinner bara av mig som vatten. Hans morrande och dåliga humör när han är trött tar jag med upphöjt lugn och stort tålamod. Jag är tillochmed ganska tålmodig när han tvärvägrar vid koppelpromenad, men det frestar på ibland.
Däremot har jag två stöttestenar som jag har svårt att släppa. Bägge lyckades han pricka in idag...
I förmiddags gick vi en lång promenad med barnvagnen. Igor fick gå lös hela vägen så att vi skulle få upp lite tempo. Han sköter sig ofta bra, men den här gången var han helt omöjlig med allt bajs som fanns längs vägen att äta. Jag blir skogstokig när han äter sånt äckel, för jag vet vad som kommer hända. Jag måste ha sett helt debil ut när jag med barnvagn och kopplad Naim försökt schasa bort Igor från alla hästlämningar och gud vet vad.
Givetvis gick det som jag misstänkt. När jag vid lunchtid satt och matade lillmatte så kom Igor först in och snodde lite matsmulor under barnstolen, och sen kom det. Hulk hulk hulk. Eftersom jag var lite beredd så hann jag lyfta ut honom, men sen var det bara att torka uppspydd skit :( Kul lunchunderhållning.

Incident nummer två inträffade nyss. På kvällningen var vi inne i Färila och gick en promenad med hundarna samt handlade. Kul kul tyckte jyckarna som hade massa roliga dofter att kolla upp. Sen åkte vi hem och gjorde kväll med lillmatte. Efter att hon somnat så pysslade vi lite på olika våningar här hemma med Igor sovande i köket. Jag satt inne i vardagsrummet och surfade lite och helt plötsligt kom Igor intraskande.
"Hej gubben, vad mysigt, är du uppe?" Han kom dock inte fram, utan satt och såg lite suspekt ut på mattan. Här börjar varningsklockorna ringa, så jag skyndade ut i hallen. I hallen stod IKEA-påsen som vi precis hade sorterat ren tvätt i. Som ett brev på posten så var det en stor kisspöl mot kanten av den :( Igor hade helt sonika gått från köket till hallen, kanske pliktskyldigt tittat mot dörren och när inte någon reagerat så pinkade han helt sonika mot det som var nytt i scenariot, i det här fallet tvättpåsen.

Jag vet faktiskt inte hur länge jag orkar med att ha det så här var och varannan dag.

1 kommentar:

Malin o Magic sa...

Under en period när Magic kissade mycket inne så beställde vi ett kisskydd till honom, eller blöja som vi kallar det. :P Med det på sig så kan han inte kissa & det har funkat riktigt bra, efter ett tag lärde han sig att om han inte höll tätt så åkte blöjan på - & han hatar den!
Här kan du läsa mer som det: http://dagensannonser.se/annons?id=2147481380