måndag, november 09, 2009

Idag var slutet nära

Så, idag var slutet nära för Igor igen. Stor kisspöl inne, trots att han varit ute för bara en stund sedan. Suck...Nåja, den här gången kan det ha varit så att Naim var på honom och att han "glömde bort" att kissa därför men ändå...

Det var dock inte det som var Igors farligaste äventyr idag. På skogspromenaden reagerade Igor på något och sprang lite småmuffande längs vägen. Efter noggrant spanande konstaterade jag att det nog inte var något ändå och släppte båda hundarna igen. Ca 100 meter framåt stannade Igor och skällde med rest ragg in i skogen. Något var det uppenbarligen så jag kopplade dem igen. Efter en kort stund kom en jägare ut från skogsbrynet. Var tydligen ute och jagade räv. Tur för Igor att han inte blev förväxlad! Tur för honom att det var före kissincidenten. Annars hade jag kanske kunna tänka mig att avstå honom till förmån för denne jägares jaktlycka...

1 kommentar:

Malin o Magic sa...

Ojoj, 2 nära-döden-upplevelser under en & samma dag, jisses. ;) Vet ni varför Igor kissar inne ibland? Det händer otroligt sällan att Herr M oxå gör så, men endast om det regnar ute eftersom han inte tycker om regnet...Men jag har varit stenhård när det gäller rumsrenheten & uppenbarligen har det gett resultat! :)