fredag, september 01, 2006

Äckligt!

Urk.

Igår efter jobbet sprang Igor lös lite på framsidan, och galloperade bort mot det inhägnade området. Fine, tänkte jag, för gräset var nyklippt så det äckliga borde vara borta. Men han hittade snabbt något, och blev som tokig i det. När jag fick tag på honom så märkte jag att han satt och smackade, och kände att det luktade riktigt vidrigt. Bände upp käkarna på honom och såg att hela gommen var full med bajs. Det var så äckligt, så äckligt. Jag fick gå in och tvätta händerna i en kvart (med tvål, diskmedel samt en skrubborste) men stanken satt kvar. Säkert mest psykiskt.

Han kräktes upp lite av det på kvällen sen. En härlig brun sörja, så då blev det svabba golvet med. Sen var han lite däckad fram till tiotiden, men sen levde han rövare rejält i sängen.

Sov bra dock. Jag vaknade vid fyratiden av att han gosat in sig i mitt hår, och låg och myste där.

Inga kommentarer: